Kateřina Štefková

kostýmní výtvarnice

V letech 1989-94 vystudovala scénografii na pražské DAMU. V roce 1992 začala spolupracovat s režisérem Petrem Léblem - nejdříve v Divadle Labyrint a později v Divadle Na zábradlí, kde navrhovala kostýmy pro všechny jeho inscenace. Od roku 1995 je stálou výtvarnicí této pražské scény. Častěji spolupracuje s režisérem J. A. Pitínským a už od studijních let také s režisérem Jiřím Pokorným. Spolupracuje i s dalšími režiséry: v Divadle Na zábradlí např. s J. Ornestem, A. Nellis, D. Czesanym, v libereckém Divadle F. X. Šaldy s P. Tycem, s J. Hřebejkem pro Divadlo pod Palmovkou (Amadeus) atd. Spolupracovala však i se zahraničními divadly – ve Schwerinu v Německu připravila kostýmy pro Zadržitelný vzestup Artura Uie (rež. D. Levin), v Tel Avivu byla autorkou kostýmů pro Cyrana z Bergeracu (rež. P. Lébl), pro režisérku E. Eszenyi připravila kostýmní návrhy pro Antonia a Kleopatru pro divadlo Vígszínház v Budapešti, podle stejných návrhů byly realizovány kostýmy k této hře i v bratislavském SND.

Ocenění: Cena Hlávkovy nadace (Nejlepší student DAMU; 1994), dvakrát byla nominována na Cenu A. Radoka (v r. 1997 a v r. 1998), spolu s dalšími sedmi účastníky české expozice PQ 1999 se dělila o Zlatou trigu, na Slovensku byla v r. 2003 nominována na divadelní cenu Dosky. S Národním divadlem spolupracuje již pošesté: Braniboři v Čechách (rež. P. Lébl), Naši furianti (režie J. A. Pitínský), Škola pomluv (režie I. Rajmont), Krvavé křtiny aneb Drahomíra a její synové ( režie J. Pokorný) Vladařka závist aneb Zahradníkův pes (režie E. Eszenyi).